Πέμπτη, Φεβρουαρίου 22, 2007

Δωράκι

Με πήρε χθές μιά φίλη μου τηλέφωνο και μιλάγαμε για τούτο και για κείνο. Μεταξύ των άλλων μιλήσαμε για το τι πήραμε στις εκπτώσεις.. μόνο για αυτό δεν τόλμησα να πώ. Οτι δηλαδή πήρα ένα κουζινομάχαιρο. Αυτό γιατί το προηγούμενο που είχα μετά απο χρήση 17 ετών είχε αρχίσει να χάνει τον αρχικό του σφρίγος..παρέμενε μεν δυνατό, αλλά είχε γεράσει.
Ο cgp με κοροϊδεύει, όταν όμως είναι να κόψει κάτι, με φωνάζει. Εχω σταθερό χέρι βλέπεις.
Σαν ξυραφάκι είναι το χρυσό μου. Σκίζει το κύμα σαν καρχαρίσιο φτερό.
Και τόλεγε η συχωρεμένη η μανούλα μου.."αυτή η κόρη μου χαραμίσθηκε. Δεν έγινε ούτε χειρουργός αλλά ούτε και χασάπης".
Περί μαχαιριών, χρήσεις και κατα-χρήσεις, κυττάξτε στην e-kouzina
.......................
Οι φωτογραφίες κοπής είναι απο το Ιντερνέτ.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Άντε και καλά σφαχτά!
Γι' αυτό το ρίξατε στα σούσια...

Marina είπε...

Μόνο σούσι! Η καλύτερή μου είναι να κόβω το κοτόπουλο, έχω και μπαλταδάκια και μαχαιράκια ξακρίσματος... Ψωνάρα!

tassoula είπε...

Ε αυτό δεν το ήξερα.Μαχαιράκια ξακρίσματος??

Marina είπε...

Tassoula για το μαχαιράκι ξακρίσματος δές εδώ
http://www.furitechnics.com.au/FuriPro/Knives/ParingKnifeLarge.htm

ralou είπε...

Μήπως έχεις και εσύ τρέλα με τα μαχαίρια οπως και εγώ;
Το καλύτερο μου το έχω αγοράσει από το σουηδικό μαγαζί, πάμφθηνα, και έχει γινει προέκταση του χεριού μου.
Αλλά πάντα ονειρεύομαι ενα γιαπωνέζικο κεραμικό, αμα ο καλός μου βρεθεί σε γαλαντόμο διάθεση (70 ευρωπουλα!)κατα τα Χριστούγενα.
Καλά κοψίματα!

Julia_Dream είπε...

Μαρίνα, λες κ είσαι στο μυαλό μου! Ήθελα να ρωτήσω αν παίζει ρόλο το μαχαίρι στο ψιλοκομμα η μονο η τεχνική. Γιατί απο μαχαίρια έχω μπολικα, αλλα αμα δεις τον "ψιλοκομμενο" μαϊντανό μου θα γελας! :-) Επειδή φαντάζομαι ότι ειναι συνδυασμός των δυο, αν ξέρεις κ έχεις χρόνο, θα σου ήμουν ευγνώμων! :-)

dimitris-r είπε...

Bre bre bre με 'γεια τα καινούργια.
Ευτυχώς που έβαλες τη σημείωση στο τέλος. Είπα κι εγώ μας μοστράρει το καινούργιο και κόβει με το παλιό;
@Julia_dream.
Να πάρω τη μπουκιά από τη Μαρίνα και μετα συγχωρήσεως.
Είναι βασικά θέμα τεχνικής, αλλά κακά τα ψέμματα ένα καλό μαχαίρι, βαρύ και πλατύ όπως "του σεφ" βοηθάει "τα μάλα".

Marina είπε...

ralou, πάντα έτσι ήμουνα. Η πρώτη μου αγάπη ήταν το μαχαίρι του πατέρα μου που το είχε όταν έκανε ψαροντούφεκο..ακόμη τόχω για να τρομάζω τον κόσμο..τεράστιο, δίκοπο με παλιές σκουριές επάνω του. Το είχε χρησιμοποιήσει 1 φορά οταν σμέρνα του επετέθει. Την κάναμε μετα σούπα,αλλά προηγουμένως τον δάγκωσε. 5 ράμματα.
Τα καλά μαχαίρια είναι ακριβά, πανάκριβα μόνο να τα κυττάω μπορώ. Δές και εδώ να κάνεις κεφάλι
http://www.recipetips.com/kitchen-tips/t-7-1075/Types-Kitchen.asp#ceramic

Julia dream, ο Δημήτρης καλά στα λέει. Κόβοντας θα μάθεις. Αν χρησιμοποιείς τον μαϊντανό του εμπορίου, καλό είναι να κρατάς τα φυλλαράκια μόνο και να πετάς τα κοτσάνια. Βάλτα πάνω σε σανίδι σαν βουναλάκι και κρατώντας το μαχαίρι απο τις δύο πλευρές (δλδ και απο τη λαβή και απο την άκρη-πρόσεχε μη κοπείς)αρχισε να κόβεις τα φύλλα σε μικρα κομμάτια. Μετά ξανακάντα "βουναλάκι" και ξανά κόψιμο ώσπου να γίνουν σαν τις φωτογραφίας. Ισως στην αρχή να σε βοηθήσει αυτό http://www.petersofkensington.com.au/Product/ProductInfo.aspx?id=1273453&cid=488, δεν ξέρω στα ελληνικά πως λέγεται, υπάρχει σε διάφορες μάρκες σε όλα τα κουζινομαγαζιά, είναι και για κόψιμο λαχανικών.

dimitri, το μαχαιράκι μου το νέο το έχω μόνο για κρέας (για την ώρα) και τα άλλα τα κάνω με το παλιό που ακόμη κρατάει.

Crazy Chef είπε...

Εαν θέλεις κι αλλα μαχαίρια και πληροφορίες γύρω απο αυτά ρίξε σύρμα

dimitris-r είπε...

Η διπλή mezzaluna, να σου πω την αλήθεια εμένα δεν μ' έχει εξυπηρετήσει. Σφηνώνουν ανάμεσα στις λεπίδες τα λαχανικά και παιδεύομαι.
Και πάλι δεν ξέρω ίσως κάνω κάτι λάθος.

nte_kai_kalla_foithths είπε...

Ena Tramontina maxairi-sfaxtis(gia agriogourouna!) einai to agapimeno mou!To xa parei sta 14 mou.
Ta maxairia einai fetix,akomi ki an xrisimopoiountai elaxista!!
Poly xortastiko to blog sou pantws kai poly wraio!!
Mou anoikses tin oreksi ksimerwmata..

Marina είπε...

dimitri, τη mezzaluna τη χρησιμοποιεί η πεθερά μου, εγώ τη φοβάμαι λιγάκι, προτιμώ το μαχαιράκι μου που το ξέρω και με ξέρει. Χρησιμοποιεί επίσης τον επαγγελματικό potato peeler, αλλά τον αποφεύγω γιατί μου γδέρνει τα χέρια..όπως βολεύεται κανείς.

crazy chef, σνιφ, σνίφ τα καλά μαχαίρια είναι..για περίοδο εκπτώσεων..πήρα τώρα κάτι..θα δούμε αργότερα για κανένα cleaver,
ευχαριστώ πάντως..

nte kai kala foithths, καλώς τον. Δεν έχει φτάσει η χάρη μου μέχρι για αγριογούρουνα..παλεύω ακομη με τα κομμένα..ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια.

Ανώνυμος είπε...

Βρε, βρε, βρε, πόσο χαίρομαι πουναι κι άλλοι "ψώνια" με τα μαχαίρια!Το κόλλημα ήρθε κάποτε απ΄τον πατέρα μου που είχε κάποια μαυρομάνικα (έτσι τάλεγε,λόγω μαύρης λαβής) απ την Κρήτη.Είχε και το ακονιστήρι του. Αλλά το προχώρησα το πράμα. Πήρα εκπληκτικά κουζινομάχαιρα απ τη γερμανία,αυτά με τα δίδυμα ανθρωπάκια, αλλά κι απ τη Σμύρνη, ύστερα από συμβουλή του Δημήτρη Ρ.Φέτος έφερε κι ο γιόκας μου ακονιστήρι πέτρα σπέσιαλ. Να πω όμως και τα ρεζιλίκια μου:΄Οταν θέλω ψιλοκομμένο μαϊντανό, τον βουτάει ο Νίκος μου με ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ μαχαίρι και τον κόβει τσακ μπαμ ψιλό, μα πολύ ψιλό.΄Ασε που κόβει λάχανο-φιδέ με το μαχαίρι του ψωμιού.Τα χάλια μου.
Με γειά σου Μαρίνα.Στάση όρθια στον πάγκο, κολλημένα τα χέρια στα πλευρά καιπάρε αγγουράκια για εξάσκηση.

Julia_Dream είπε...

Ευχαριστώ τα μάλα για τις συμβουλές θα εφαρμοστούν πάραυτα! :-)

Marina είπε...

julia Dream, αν αποφασίσεις να βάλεις σε γλάστρες δικά σου μυρωδικά π.χ. μαϊντανό, δυόσμο, ρίγανη, μέντα, chives αλλά και λαχανικά, κολοκυθάκια, φασόλια, κρεμμύδια, πατάτες κλπ. Θα δείς τεράστια διαφορά στις γεύσεις.
Τον μαϊντανό απο ΤΗ ΓΛΑΣΤΡΑ σου θα τον κόψεις μαζί με τα κοτσανάκια.